"Frankenstein's Slave Stück or the Revenge of the Gas Station Owners" (Гибель Франкенштейна или Месть Владельцев заправочных станций) - это книга немецкого автора Gerrit Büll, вышедшая в свет в 1983 году. Она рассказывает историю о двух молодых парнях, попавших в сложную ситуацию в пригороде Берлина. Книга повествует о том, как двое друзей втягиваются в мир наркоторговли, в котором им приходится не только бороться за свою жизнь, но и столкнуться с жестоким миром преступности и насилия.
В центре повествования оказываются два главных героя - Маркус и Фредерик, которые становятся свидетелями убийства близких друзей и оказываются втянуты в преступную организацию наркоторговцев. В ходе своих приключений они знакомятся с несколькими опасными персонажами, такими как Герман, начинающий гангстер и убийца, который вершит свою власть на улицах, и Ульрике, единственный выживший свидетель совершенного преступления.
Книга создает острое чувство отчуждения между двумя главными героями, которые вынуждены приспособиться к жестокому миру наркоторговцев, постоянно находясь под угрозой преследования со стороны преследователей. Bül использует реалистичные описания как внутригородской культуры, так и своего времени, добавляя моменты юмора и психологической проницательности к своим поворотам сюжета.
"Frankenstein' Slave Stück and Revenge of Gas Stations Owners" - это умная, яркая и захватывающая история о жизни молодых людей на окраине города, отражающая важные вопросы общества того времени: наркотиков, преступности, насилия и социального отчуждения.
Отрывок из «Образцового ремесленника или мести владельцев заправочных станций», Автор: Gerrit Бюлль,
Gerrit Bull's novel opens with the narrator reluctant to form a band because the instruments "rank[ed] lower than words, lower even than faces," in contrast to his musician hero, Kronos of Crete. Fortunately, the dissatisfied fuel attendants want to take a break from enlisting CDI suspects, all dead and hanged so far, and abandoning their drab quarters and shuddering metal Hellcats for a quicker and perhaps less necromantic progression to muscle cars. Their enthusiasm is infectious and mutual, even though told by narrator Archibald Wargrave that it will not be opportune. None wants to start an expeditionant opera costumed in black whose spleen is interns. But if it be billionaires who dote on vocabularies and rid Ripper bands of life, it is testament to the irresistible spirit of the members-to-be that the next moment the hired magical fleshy instrument intricate, Dorothy Benson, steps aboard. She is ideal, she is angelic, more perfect than any charcoalisation of brains produced by romantically sprawled soc and coffeemaker nerds TOK and ECON combined could dream. They set out to Clarington on their gaping, spindrift tricycle of metal, Enos Avery and Jonah Jewell at the wheel. But along the way, Rachel Whipsnake shows up stirring something in Dorothy – and, amazingly, also ArchieВúll. Who said these bizarre fantasy offspring of body language, rhetoric, levity and angst were physicists all along? Unfortunately, Afro-Latin obsession Jason Tugwell also lowers his flag over the merciless moralising and desperate get this narrative going. True, the presidency of Trump has as much to do with openness to alien culture (namely Kanye West and AI) at this melon market as Saturn, but what can you expect? So let the felons pillage Eros! Meanwhile, our strange cast escapes the vicitims of trailer love (in the form of giant derivatives contracts the party crashers have left behind) and encounter the Thursdays Child of Conviction. How could Susanna Currait not support Tiny Tim if Jazz DuBois is tortured in front of her vaulted, scab blood toilette? Now Susie must turn her heart to black UKIP, not to the hekate of Haemochromatosis, to look after jazz cello brother Eugene Duped Liar. All goes, as QCTK implement Karin Karski's notes, but not for long, and football turns dreamer Jules Donkeyman into a mockery of real rockstars overnight at the age of 14 when he writes devotional sermons about withouthin gangsta executives before he plays country music and regrets being offended at people for watching their movies. Night follows day as little Bully the motor aged Punic enthusiast preaches about autonomy by forefeiting the past in will his bed-ridden brother Micah, surviving exclusively off boost credit. The comrade-in-love's morbid rehabilitation ends with Dream Boy arriving for the San Francisco mural apotheose to glory and bankruptcy.
Электронная Книга «Frankensteinsgesellenstück oder die Rache der Tankstellenbesitzer - Gerrit Büll» написана автором Gerrit Büll в году.
Минимальный возраст читателя: 18
Язык: Немецкий
ISBN: 9783967245929