Книга "American Film History" - это авторитетный сборник вводных и специализированных текстов, который исследует богатую и инновационную историю американского кино. Охватывая широкий диапазон тем от начала XX века с Nickelodeon до упадка студийной системы в 1960-х годах, книга сочетает общую историческую перспективу с внимательным анализом отдельных фильмов. Книга охватывает все аспекты роста кинематографа в Америке начала XX века, начиная с его возникновения и заканчивая 1960 годом, исследуя как основные тенденции и развитие, так и темы, часто исключаемые из стандартных историй кино. Рассматриваются различные проблемы, начиная от немого кино и его символических фигур, таких как Чарли Чаплин, до появления звука и роста жанров кино, магнатов студий и, позже, Кодекса производства и Холодной войны. Книга предназначена как для студентов, так и для ученых, каждая глава начинается с исторического обзора и включает главы, которые предоставляют близкий, внимательный анализ отдельных фильмов, сгруппированных вокруг конкретных тем. Книга структурирована по историческому периоду, предлагая ценные культурные, социальные и политические контексты. Она содержит тщательный анализ ключевых режиссеров и фильмов эпохи, включая D.W. Гриффита, Чарльза Чаплина, Бастера Китона, Эриха фон Штрохайма, Сесила Б. ДеМилля, "Дон Жуан", "Певец Джаза", "Я - беглец из цепей", "Лицо со шрамом", "Красная пыль", "Восхваление американской девушки", "Встретимся в Сент-Луисе", "Гражданин Кейн", "Бемби", серию фильмов Фрэнка Капры "Почему мы воюем", "Странная любовь Марты Айверс", "Бунтарь без причины", "Сила зла" и выбранные американские авангардные и андеграундные фильмы, среди многих других. Дополнительные онлайн-ресурсы, такие как образцы силлабусов, включающие предлагаемые чтения и фильмографии для как общих, так и специализированных курсов, будут доступны онлайн. Книга может использоваться в сочетании с "American Film History: Selected Readings, 1960 to the Present", чтобы предоставить авторитетное исследование американского кино до нового тысячелетия.
This authoritative collection introduces and specializes in reading the rich innovative history of American cinema during the early part of the 20th century. It covers a key range of topics fromthe early 20s Hollywood movies to the end of the studio era in the sixties. The collection nicely combines a well rounded historical background with detailed readings about individual films.
The volume traces the rise film in the early-to-mid 20Th century, from its humble beginnings to the late 1950s and explores the evolution of mainstream trends, individual filmmakers, genres, production code, studio power structure, sound revolution, Cold war spectrums, Hollywood celebrities and so on. Among the filmmakers covered are Charlie Chaplin and his movies, the advent of sound, key genres, individual film critics, such as the infamous Production Code, Memory of 1984-style blacklisting, premier filmmakers and their contributions to Supporting Visual Achievement.
This release is organized thematically across 7 distinct historical eras, each preceded by an introductory overview that acts as introduction for the corresponding chapter, which profile a topically relevant film oeuvre dovetailed by select critical analyses.
Электронная Книга «American Film History - Группа авторов» написана автором Группа авторов в году.
Минимальный возраст читателя: 0
Язык: Английский
ISBN: 9781118475171
Описание книги от Группа авторов
This authoritative collection of introductory and specialized readings explores the rich and innovative history of this period in American cinema. Spanning an essential range of subjects from the early 1900s Nickelodeon to the decline of the studio system in the 1960s, it combines a broad historical context with careful readings of individual films. Charts the rise of film in early twentieth-century America from its origins to 1960, exploring mainstream trends and developments, along with topics often relegated to the margins of standard film histories Covers diverse issues ranging from silent film and its iconic figures such as Charlie Chaplin, to the coming of sound and the rise of film genres, studio moguls, and, later, the Production Code and Cold War Blacklist Designed with both students and scholars in mind: each section opens with an historical overview and includes chapters that provide close, careful readings of individual films clustered around specific topics Accessibly structured by historical period, offering valuable cultural, social, and political contexts Contains careful, close analysis of key filmmakers and films from the era including D.W. Griffith, Charles Chaplin, Buster Keaton, Erich von Stroheim, Cecil B. DeMille, Don Juan, The Jazz Singer, I Am a Fugitive from a Chain Gang, Scarface, Red Dust, Glorifying the American Girl, Meet Me in St. Louis, Citizen Kane, Bambi, Frank Capra’s Why We Fight series, The Strange Love of Martha Ivers, Rebel Without a Cause, Force of Evil, and selected American avant-garde and underground films, among many others. Additional online resources such as sample syllabi, which include suggested readings and filmographies for both general specialized courses, will be available online. May be used alongside American Film History: Selected Readings, 1960 to the Present, to provide an authoritative study of American cinema through the new millennium